vineri, 21 septembrie 2012

In zbor barba nu creste

Horia Rizea, un baietel de 13 ani, l-am auzit ieri la Guerrilla de dimineata unde a fost invitat de Dobro si Craio la joi de vivre... m-a impresionat pana la lacrimi...

Horia a scris o carte despre relatia cu sora lui care este afectata de autism.

Zice:
"Nu am amintiri foarte clare de cand s-a nascut ea. Totusi imi amintesc ca era un bebelus foarte plangacios... Pe mine nu ma supara prea tare, dar parintii mei se ingrijorau. Oare nu aflasera ca bebelusii mai si plang?"
Cand parintii au aflat ca fiica lor are autism, reactia lui Horia a fost:
"Eram prea mic ca sa stiu ce inseamna acel cuvant ciudat... Pana la urma ce era asa rau? Eu eram tot eu, Kiti, tot Kiti, jucariile, tot jucarii, mami si tati, la fel."

Kiti plangea mult cand era mica, dar mama o linistea cu usurinta. De cand a crescut mare supararile ei sunt insa mai dramatice... Cum sa o impacam? Uneori, incerc sa dansez cu ea sau sa o gadil, dar tot suparata ramane. Poate vrea mai multa atentie? ATUNCI SA II DAM ATENTIE, NIMIC NU ESTE IMPOSIBIL, BA DIN CONTRA, SA VORBIM FRUMOS SAU SA NE JUCAM CU CINEVA ESTE CHIAR FOARTE USOR! Dupa 10 minute, Kiti se linisteste. Parintii ma intreaba si pe mine ce cred despre motivul supararii ei, iar eu incerc sa caut raspunsuri, fiindca nu imi place sa o vad suparata."

Cate cuvinte frumoase Horia:), acest copil de numai 13 ani prin aceasta carticica mare ne scoate din ceata in care uneori ne bagam singuri. Ne ajuta sa constientizam ca nu doar agoniseala, munca pe branci pentru a plati ratele uriase la palatele imense de care nu avem nevoie este scopul nostru principal in viata, ci trairea prezentului, bucuria clipei care trece atat de repede pe langa noi. Tu cand ai vazut ultima oara cerul? Si te-ai bucurat de asta? Cand ai multumit celui de langa tine ca exista? Cand ai zambit ultima oara unui necunoscut? Si cand ai vorbit ultima oara frumos fara sa fie nevoie sa obtii ceva??? Si cand te-ai bucurat ultima oara ca traiesti si atat? Cand le-ai spus ultima oara parintilor ca esti mandru ca esti fiul/fiica lor? Cand ai fost ultima oara multumit?

"Sora noastra este o sora mai putin obisnuita, insa este sora noastra, iar noi nu am cunoscut un alt model de sora. De aceea, familia noastra este destul de interesanta, chiar daca nu seamana cu altele. Eu sunt multumit de ea si va asigur ca nu as schimba-o cu alta pe lume."

Bravo Horia!!!

Cumparati si oferiti aceasta carte "In zbor barba nu creste" de Horia Rizea - Editura Frontiera

Multi dintre noi putem invata sau ne putem aminti/reaminti de multe lucruri elementare pe care le putem folosi/refolosi pentru a ne imbunatati calitatea vietii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu