luni, 6 septembrie 2010

Romanii si pastilele

suntem o tara de oameni dependenti de pastile. Pentru orice mica afectiune luam o pastila. "Au", "ma doare capul", "am o migrena", "sa iau repede o pastila". Sau daca te plangi cuiva ca te doare capul iti spune: "- ia o pastila!", sau "ai luat ceva ca sa iti treaca?" sau "hai ca iti dau eu ceva de cap". Putini se gandesc ca durerea de cap poate fi provocata de foame (de exemplu) sau organismul are nevoie de hidratare si acesta este semnalul de alarma prin care ne atentioneaza sa bem apa, sau suntem obositi si avem nevoie de cateva minute de relaxare, sau am stat prea mult in fata monitorului si este cazul sa luam o pauza... Sau nu am dormit azi noapte, asta seara o sa iau un calmant, ca mi-a zis mie cineva ca nu creaza dependenta daca iei o pastila cand si cand si, daca stau cu folia de xanax in geanta este bine... ca ma salveaza de insomnii sau de situatiile in care nu fac fata stresului si am nevoie sa fiu calm. Si... nu numai atat. Stim ce pastile sa ne cumparam. Dar nu numai pentru dureri de cap si de masele sau de insomnii ci si pentru viroze, infectii sau alte complicatii. Dam si consultatii, gratis si fara sa avem vreo calificare. Pentru ca am luat noi o pastila care ne-a facut bine, si... de ce sa nu o recomandam si vecinului. Ca sa facem o fapta buna si apoi sa putem spune: "eu ti-am zis sa iei pastila aia, si vezi ce bine ti-a facut..." sau: "daca nu eram eu, si acum ..." Mi-a zis mie cineva ca a auzit de la o colega ca "PASTILA" face bine la mancarimi si ... dam fuga la farmacie sa o cumparam. Fara sa timem cont de ce contine acea pastila, daca avem alergie la vre unul din componentele ei, daca organismul nostru o tolereaza sau daca pur si simplu este compatibila cu afectiunea pe care incercam sa o tratam "dupa ureche". Nu ne punem problema ca pastilele luate din auzite ne pot face rau. Nici ca o pastila luata fara recomandarea medicului ar putea sa ne de-a organismult total peste cap. Si... nu incercam sa scapam de obiceiul asta, in ruptul capului. Ca de, ne pricepem la toate... si nu tre sa fii doctor ca sa iei sau sa recomanzi o pastila. :(

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu