sâmbătă, 20 aprilie 2013

Iti doresc destul


"Recent, am auzit un tata si o fiica petrecandu-si ultimele clipe impreuna. Se anuntase plecarea si stateau amandoi langa poarta de siguranta, s-au imbratisat si si-au spus „Te iubesc. Iti doresc destul."
   La fandul ei, ea a spus: „Tata, viata noastra impreuna a fost mai mult decat destul. Iubirea ta e tot ce mi-a trebuit vreodata. Iti doresc si tie destul, tata." S-au sarutat si ea a plecat. El a mers catre fereastra la care eram asezat eu. Stand acolo, imi dadeam seama ca vrea si ca are nevoie sa planga. Am incercat sa nu intervin in intimitatea lui, dar el m-a poftit, intrebandu-ma: „Ati spus vreodata la revedere cuiva, stiind ca e pentru totdeauna?"
   „Da", am raspuns eu. Si cand am spus asta, mi-au revenit amintirile pe care le aveam, despre cum imi exprimasem iubirea si aprecierea pentru tot ce facuse tata pentru mine. Dandu-mi seama ca zilele lui sunt limitate, mi-am facut timp sa-i spun personal cat de mult insemna pentru mine. Asa ca stiam prin ce trece acest om. „Iertati-ma ca va intreb, dar de ce ramas bun pentru totdeauna?", am intrebat.
   „Sunt batran, iar ea locuieste mult prea departe. Ma asteapta necazuri si realitatea e ca urmatoarea ei calatorie incoace va fi la inmormantarea mea", a spus el.
   „Cand i-ati spus ramas bun, am auzit ca i-ati spus, «iti doresc destul». Pot sa va intreb ce inseamna asta?"
   A inceput sa zambeasca. „E o urare care s-a transmis din generatii. Parintii mei o spuneau tuturor." S-a oprit o clipa, apoi, uitandu-se in sus, ca si cum ar fi incercat sa si-o aminteasca detaliat, a zambit si mai mult. „Cand spuneam «iti doresc destul», voiam ca cealalta persoana sa aiba o viata plina cu destule lucruri bune incat sa o sprijine", a continuat si apoi s-a intors spre mine si mi-a recitat:

   Iti doresc destul soare cat sa fii intr-o dispozitie buna.
   Iti doresc destula ploaie cat sa apreciezi soarele si mai mult.
   Iti doresc destula fericire cat sa iti tina spiritul viu.
   Iti doresc destula durere cat sa faca cele mai mici bucurii din viata sa para mult mai mari.
   Iti doresc destul castig cat sa iti satisfaca ceea ce doresti.
   Iti doresc destula pierdere cat sa apreciezi tot ceea ce detii.
   Iti doresc destule „salutari" cat sa te treaca prin acel „ramas bun" de la sfarsit.

   Apoi a inceput sa planga si a plecat. Va doresc destul."
                      - Bob Perks -

Fragment din cartea "Supa de pui pentru suflet indoliat"  de Jack Canfield, Mark Victor Hansen

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu