joi, 12 mai 2011

Influenţa limbajului pozitiv

"... Oamenii care folosesc limbajul pozitiv îşi asumă bucuroşi responsabilitatea. Se implică total în ceea ce fac. În loc să dea vina pe alţii, făcîndu-i pe ei răspunzători, se consideră stăpînii propriului destin. Nu sînt nişte victime şi nu vorbesc de parcă viaţa lor ar fi dirijată de împrejurări asupra cărora n-au nici un control.


Oamenii cu limbaj pozitiv modelează împrejurările. Atunci cînd acestea nu sînt favorabile, le schimbă. Cînd o situaţie nu poate fi schimbată, îşi adaptează reacţiile la împrejurări.

...
 
Cînd spuneţi: „Nu am destul timp" sau „N-am avut timp" susţineţi, de fapt, că nu vă controlaţi timpul. Aţi putea realiza mai mult dacă vi s-ar da cîteva ore în plus pe zi, dar cum nu vi s-a acordat această raţie suplimentară, nu puteţi face tot ce aveţi de făcut. Nu este vina dumneavoastră, sînteţi o victimă a lipsei de timp!


Oamenii care folosesc un limbaj pozitiv îşi asumă responsabilitatea pentru realizările şi nerealizările lor. Realizările dumneavoastră reflectă modul cum alegeţi să vă folosiţi timpul. Atunci cînd nu vă atingeţi scopurile, nu daţi vina pe lipsa de timp.

....
 
Stresul distructiv este rezultatul unor aşteptări nerealiste. Dacă am găsi un echilibru între ceea ce vrem să realizăm şi ceea ce suntem capabili să facem, nivelul stresului ar scădea foarte mult.


Nu e cazul să vă doriţi mai mult timp. Asumaţi-vă responsabilitatea pentru modul în care vă folosiţi timpul pe care-l aveţi la dispoziţie şi recunoaşteţi că tot ceea ce faceţi şi tot ceea ce nu faceţi reflectă propriile dumneavoastră alegeri. Aduceţi-vă aminte de această alegere, vorbind despre timp într-un mod care afirmă că stă în puterea dumneavoastră să-l controlaţi.

...
 
Din moment ce n-am ales să mă simt bine, neplăcerile cu care m-am confruntat au fost alegerea şi responsabilitatea mea.


O trăsătură comună tuturor învingătorilor este aceea că-şi asumă responsabilitatea pentru ceea ce li se întîmplă. Nu joacă rolul „victimei". Nu se mulţumesc să se declare răspunzători atunci cînd lucrurile merg bine. Îmbrăţişează conceptul de responsabilitate personală atunci când situaţia nu e perfectă, în acest fel îşi rezervă puterea de a o schimba.

Neputinţa, incapacitatea de a schimba ceea ce nu ne place este un sentiment extrem de neplăcut, întrebaţi orice persoană care a fost ostatic în Orientul Mijlociu sau prizonier de război.

În realitate, sunt foarte puţine lucrurile pe care nu le putem schimba. Fireşte, nu vom schimba cursul unei tornade care s-a abătut asupra casei noastre, însă aceste situaţii imposibil de schimbat sunt relativ rare.
...

Oamenii care folosesc forţa cuvintelor au, cu siguranţă, opinii ferme şi nu le e teamă să şi le exprime la momen­tul potrivit. A convinge pe altcineva că punctul tău de ve­dere este cel corect te poate ajuta uneori să cîştigi bătălia, dar să pierzi războiul. Ca persoană cu un limbaj pozitiv, vreţi ca interlocutorii dumneavoastră să-si exprime ideile fără jenă şi să-i încurajaţi să gândească în mod creativ. Nu­mai după ce evaluaţi meritele diverselor abordări puteţi determina cea mai bună cale de urmat.

...

Oamenii cu un limbaj pozitiv trec direct la subiect, înlătură vorbăria inutilă şi spun exact ce vor. În zilele noastre se spun atîtea vorbe goale, încît e o adevărată uşurare să găseşti pe cineva care nu se încurcă în fleacuri şi se concentrează pe o comunicare concisă şi precisă.


Oamenii cu un limbaj pozitiv ştiu exact ce vor să spună. Ei îşi iau angajamente în legătură cu ceea ce vor face, nu cu ceea ce „vor vedea dacă pot încerca să facă". Au întotdeauna grijă să inspire încredere.

Comunicarea este o stradă cu două sensuri; aceşti oameni pozitivi, pe lîngă exprimarea precisă, stăpînesc foarte bine şi ascultarea activă, însă nu se bazează pe faptul că înţeleg totul perfect de prima oară. Îşi demonstrează aptitudinile de comunicare având grijă să verifice că au înţeles exact ceea ce aţi vrut să spuneţi. ..."

Fragmente din "Influenţa limbajului pozitiv" - GEORGE R. WALTER
„Handicapurile noastre nu sunt decât barierele sau uşile pe care le acceptăm înaintea noastră. Suntem răspunzători pentru provocările cu care ne con­fruntăm." Sonny Hendrix

Dati-le de ştire celorlalţi că sunteţi mândri de ei. În loc să spuneţi: „Sunt sigur că el ştie că sunt mândru de el", spuneţi: „Sunt mândru de tine."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu