marți, 12 iunie 2012

Poveste despre cum am gasit in mine calea ce o cautam in exterior

Intr-o zi, soarele, in timp ce se trezea, mi-a facut un semn cu o raza. Nu am inteles imediat despre ce era vorba. Puneti-va si voi in locul meu:
Nu stiam ce voia sa-mi spuna! Ma invita sa-1 urmez, insa nu indrazneam sa intru pe Poarta - Obisnuintelor.
Cu toate acestea, dupa cateva momente de ezitare, am facut doi pasi inainte si... clac! Poarta Obisnuintelor s-a inchis in urma mea. Speriata, m-am intors, insa nu puteam face nimic, toate incercarile mele au fost zadarnice. Poarta refuza cu incapatanare sa se deschida.
M-am asezat si am inceput sa plang. Soarele mi-a trimis o mica raza alintatoare, stralucitoare, pentru a nu mai fi speriata, nu mai ramanea decat sa o urmez.

Am inceput sa merg incet. L-am rugat pe soare sa-mi promita ca nu ma va abandona, ca va ramane mereu langa mine, dar el nu mi-a raspuns. Nu mai stiam ce sa cred. Nu eram prea linistita.

Ma tot uitam in spate, insa Casa Trecutului devenea tot mai mica, tot mai stearsa.

Nu avusesem timp sa-mi fac bagajele inainte de a pleca, dar aveam niste provizii la mine: cateva frici mari si vechi, cateva com­plexe si multe lipsuri, dintre care cele mai importante aveau nume: Lipsa de Tandrete si Lipsa de incredere in Sine.

Puteam sa contez pe toate acestea, raspundeau mereu prezent. La inceput, acest lucru ma linistea putin, erau niste notiuni familiare.

Cu toate acestea, in timp ce mergeam, o teama m-a parasit, una din­tre cele mai mici, nici macar nu mi-am dat seama imediat. Apoi o a doua a plecat si ea, o a treia imediat dupa ea. Deveneam nelinistita. Daca ma vor parasi toate, cum o sa pot sa ma mai recunosc?
Nu mai puteam sa le prind, dar mi-am promis sa le pazesc pe celelalte. Se inselau amarnic daca credeau ca ma voi lasa pacalita. Complexele mele, ele, erau fidele, nu ma vor parasi niciodata! in ceea ce priveste lipsurile, nu era nici o sansa sa fie implinite prea repede, eram atenta la asta. Totusi, nelinistea mea se transforma in angoasa in ziua in care am constatat ca Lipsa de incredere in Mine era tot mai  estompata. Am incercat imediat sa  o  consolidez, aratandu-i, cu luciditate, defectele mele. insa nu am obtinut nici un efect, din contra. Imediat ce enuntam un defect, o calitate pe care o ignorasem, careia nu ii adresasem niciodata un cuvant, aparea in locul lui. Defectul palea, se indeparta, se ghemuia si in curand nu mai ocupa decat un loc foarte mic. in ciuda tuturor eforturilor, cu cat se stergea mai mult Lipsa de incredere in Mine, cu atat dispareau mai mult si fricile. 

Lipsa de Tandrete se manifesta la inceput timid, apoi din ce in ce mai puternic, pana cand s-a facut remarcata. La inceput, o auzeam doar eu, dar refuza sa se lase exprimata prin cuvinte si sa ceara astfel sa fie implinita.

Am reusit sa exprim cateva cereri incredibile, dintre care unele au fost intelese. in fata acestei derute, nu mai stiam nici cine eram, nici ce iubeam, nici unde mergeam! Uneori nici nu mai vedeam soarele, atunci trebuia sa il caut si aveam impresia ca nu va mai aparea niciodata.

Treptat, am observat ca puteam sa continui sa merg inainte chiar si cand el nu era acolo. Lasase in mine cateva dintre razele lui! Dar inca mai aveam nevoie sa-mi reincarc bateriile, aveam nevoie sa ma asigur ca nu era prea departe de mine.

Nu intelesesem ca puteam, si eu la randul meu, sa devin un soare, sa stralucesc atat de puternic!

Am avut nevoie de timp. Am avut nevoie ca soarele sa-mi arate Drumul, sa aiba multa rabdare, blandete, pentru ca eu sa pot sa traiesc, in sfarsit prin mine insami. Pentru ca eu sa indraznesc sa plec mai departe, pentru a accepta ca el sa lumineze si calea altor persoane. Asta nu inseamna ca nu mai am nevoie de prezenta lui. 

Astazi pot insa sa ma indepartez de el prin Iubire. Soarele m-a aju­tat sa inteleg ca nu este posibil sa iubesti fara sa ai o autonomie per­sonala.

Astazi, stiu ca a iubi inseamna sa fii fericit stiind ca celalalt poate fi fericit fara tine!


O POVESTE ADEVĂRATĂ DESPRE CUM AM GĂSIT ÎN MINE CEEA CE CĂUTAM ÎN EXTERIOR de Jaques Salome

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu